دوشنبه ۱۲ شهریور ۹۷ ۱۵:۳۷ ۹۲۶ بازديد
در دوره زمونهای هستیم که شرکتا یکی بعد اونیکی تصمیم میگیرن برای درآمد زایی با احساسات همه ما یعنی دستکاری بازیهای نوستالژیک، بازی کنند.THQ Nordic جرأت اینکار رو داشت و تصمیم گرفت با استفاده از اسم و رسم سری Red Faction، بازسازی رو از این بازی بسازه و منتشر کنه. کاری که باید میکرد این بود که گرافیک و تکسچرهای بازی رو کاملا نسل هشتمی کنه.کاری کرد این بود که یه Remastered کنار اسم این بازی گذاشت! اما به طور کل نقد این بازی براساس کیفیت کلی بازیه و در نمره دهی مقایسه نسخه اولیه با ثانویه این بازی رو در اولویت قرار نمیدیدم
گرافیک چیزیه که هسته اصلی گیم سازی مدرن رو تشکیل داده.الان اگه یک بازی با گرافیک خوب نسازی از بازیت استقبال نمیشه.چیزی که سازنده ها باید بفهمن و بهش عمل کنن که متاسفانه توی این دوره زمونه بازیهایی هم هستند که از این قائده پیروی نمیکنند هیچ بلکه میان ادعا میکنن که تغییری در بازی انجام دادن! گرافیک چیزیه که توی بازیهای ریمستر شده بدون شک میتونیم بدون هیچ تعارفی هرچی ایراد داره رو به همه بگیم.و من میگم که گرافیک بازی به غیر از داشتن اسم ریمستر هیچ تغییری نکرده.نه اینکه فکر کنید هیچی عوض نشده.اتفاقا نور پردازی بهتر شده اما اگه بخوایم در خصوص عوض شدن تکسچرهای بازی مثال بزنیم میتونیم بگیم که صرفا فقط مثل دستکاری تنظیمات یک بازی میمونه! مثل این میمونه THQ Nordic اومده تنظیمات High رو Ultra تغییر داده!! این نهایت توهین رو نشون میده.با مقایسه کردن گرافیک نسخه اولیه این بازی با نسخه ریمسترش متوجه میشید که توهین به شعور گیمر از سر و صورت بازی میباره! سنگ ها، تکسچر ها، بافت ها و هرچیزی که فکرش رو بکنید شاید تنها 10 درصد بهبود پیدا کرده از همین درصد میشه نتیجه گرفت که فقط و فقط این بازی و انتشار نسخه بازسازی شدش جنبه درآمدزایی داره و هیچ توجهی به خواست گیمرها نمیکنه.البته از تغییرات خوب بازی هم نباید چشم پوشی کنیم.فریم بازی توی نسخه اولیه روی 30 فریم قفل بود و حسابی اعصاب و روان همه مارو بهم ریخته بود که چرا نمیشد یک تجربه کامل و بی نقص از این بازی داشت.خوشبختانه این اشکال توی این نسخه رفع شده و میتونید راحت با 60 فریم بازی کنیم...ولی خب، خوب امیدوار شدید اما باید بگم که همین نکته مثبت خالی از ایراد هم نیست.خیلی راحت با اون گرافیک فنی معمولی وقتی یذره میدون نبرد شلوغ بشه بازی ناقابل حدود 8 الی 10 فریم ازتون میقاپه!! این رقم برای یک بازی نسل هشتمی خیلی خیلی زیاده.کم کم داریم وارد نسل نهم و مواجه شدن با موتورهایی مثل id Tech 7 میشیم ولی با مواجه شدن با این بازیها دوباره از رویا پردازی درباره بازیهای سالهای بعد باز میمونیم.گرافیک کلی بازی برای کسایی که نسخه اولیه رو بازی نکردن میتونه قابل قبول باشه و برای من هم همینطور بود.شاید زیادی از گرافیکش بد گفتیم و بهتره قبل تموم کردن این بند اینرو بگم که گرافیک کلی بازی «قابل قبول» هست و گرافیکی خوب رو به نمایش میزاره اما اصلا و ابدا قابل مقایسه با بازیهای مطرح امروزی نیست و اگه از عدم تغییرش نسبت به نسخه اول فاکتور بگیریم...میتونیم بگیم که این گرافیک ما رو راضی نگه میداره.همچنین وضوح تصویر 1080p به نسخه بازسازی شده اضافه شده و قطعا دلیلی نداشت که با همون رزولوشن HD به بازی بپردازیم.هه شاید همینو کم داشتیم...! از این بحث که بگذریم میرسیم به تخریب پذیری محیط به خصوص ساختمون های بازی.وقتی میاین با یه سلاح قوی یک سازه رو روی کره خاکی مریخ بریزید با تخریب پذیری عجیب و عالی روبرو میشید! انگار تنها چیزی که این بازی از نسل هشتم به ارث برده همینه و حس و حال خفنی بهتون دست میده از این حرکتتون.این واقعا مهمه و بگم شاید با خوندن این واقعه فکر کنید چیز مهمی نیست ولی اگه توی بازی تجربش کنید میبینید که چه حالی میده و کل انرژیتونو برای ادامه دادن بازی حفظ میکنه.گرافیک فنی انفجار ها به خصوص انفجار نارنجک ها هم بی نقص کار شده.مثل اینکه بازهم باید از کلمه قابل قبول استفاده کنم! محیط بازی هم تنوعشون قابل قبوله اما از اون چیزی که از یک بازی بازسازی شده سال 2018 باید انتظار داشته باشیم، خیلی دوره.معمولی و ساده با چندتا شن و ماسه که تنوع کمشون وقتی سوار ماشین و گشت و گذار هستید بیشتر دیده میشه.شاید بگید که اقا این بازی برای اوایل نسل قبله و چطور میتونه گرافیکی باشه و همچنین چون توی مریخ هست جز شن و ماسه چیز دیگهای نیست.خب من از این پرانتز میگیرم و یه فلش بکی میرم سمت Assassin's creed Origins.درسته که Origins هم جاهای متنوع زیادی داشت اما یه نگاه به گرافیک تکسچرهای همون شن و ماسه بعلاوه نور پردازی بازی بندازید....حالا بیایم داخل پرانتز و مقایسه کنیم.بهرحال فرق زیادی هست بین Ubisoft و THQ و همچنین سری AC با سری مظلوم Red Faction...در نهایت هم تنها چیزی که مسیر لذت بردن از بازی رو سد میکنه؛ همین گرافیک بازیه.تنها دلیل بازسازی همین پیشرفت گرافیکی هست.که متاسفانه THQ Nordic عزیز نهایت زشتی و قدیمی بودن گرافیک بازیهای قدیمی رو در قالبی حتی بدتر از اون بازیها به رخ کشید و چیزی جز نفرین و لعنت به همراه نداشته...
گرافیک چیزیه که هسته اصلی گیم سازی مدرن رو تشکیل داده.الان اگه یک بازی با گرافیک خوب نسازی از بازیت استقبال نمیشه.چیزی که سازنده ها باید بفهمن و بهش عمل کنن که متاسفانه توی این دوره زمونه بازیهایی هم هستند که از این قائده پیروی نمیکنند هیچ بلکه میان ادعا میکنن که تغییری در بازی انجام دادن! گرافیک چیزیه که توی بازیهای ریمستر شده بدون شک میتونیم بدون هیچ تعارفی هرچی ایراد داره رو به همه بگیم.و من میگم که گرافیک بازی به غیر از داشتن اسم ریمستر هیچ تغییری نکرده.نه اینکه فکر کنید هیچی عوض نشده.اتفاقا نور پردازی بهتر شده اما اگه بخوایم در خصوص عوض شدن تکسچرهای بازی مثال بزنیم میتونیم بگیم که صرفا فقط مثل دستکاری تنظیمات یک بازی میمونه! مثل این میمونه THQ Nordic اومده تنظیمات High رو Ultra تغییر داده!! این نهایت توهین رو نشون میده.با مقایسه کردن گرافیک نسخه اولیه این بازی با نسخه ریمسترش متوجه میشید که توهین به شعور گیمر از سر و صورت بازی میباره! سنگ ها، تکسچر ها، بافت ها و هرچیزی که فکرش رو بکنید شاید تنها 10 درصد بهبود پیدا کرده از همین درصد میشه نتیجه گرفت که فقط و فقط این بازی و انتشار نسخه بازسازی شدش جنبه درآمدزایی داره و هیچ توجهی به خواست گیمرها نمیکنه.البته از تغییرات خوب بازی هم نباید چشم پوشی کنیم.فریم بازی توی نسخه اولیه روی 30 فریم قفل بود و حسابی اعصاب و روان همه مارو بهم ریخته بود که چرا نمیشد یک تجربه کامل و بی نقص از این بازی داشت.خوشبختانه این اشکال توی این نسخه رفع شده و میتونید راحت با 60 فریم بازی کنیم...ولی خب، خوب امیدوار شدید اما باید بگم که همین نکته مثبت خالی از ایراد هم نیست.خیلی راحت با اون گرافیک فنی معمولی وقتی یذره میدون نبرد شلوغ بشه بازی ناقابل حدود 8 الی 10 فریم ازتون میقاپه!! این رقم برای یک بازی نسل هشتمی خیلی خیلی زیاده.کم کم داریم وارد نسل نهم و مواجه شدن با موتورهایی مثل id Tech 7 میشیم ولی با مواجه شدن با این بازیها دوباره از رویا پردازی درباره بازیهای سالهای بعد باز میمونیم.گرافیک کلی بازی برای کسایی که نسخه اولیه رو بازی نکردن میتونه قابل قبول باشه و برای من هم همینطور بود.شاید زیادی از گرافیکش بد گفتیم و بهتره قبل تموم کردن این بند اینرو بگم که گرافیک کلی بازی «قابل قبول» هست و گرافیکی خوب رو به نمایش میزاره اما اصلا و ابدا قابل مقایسه با بازیهای مطرح امروزی نیست و اگه از عدم تغییرش نسبت به نسخه اول فاکتور بگیریم...میتونیم بگیم که این گرافیک ما رو راضی نگه میداره.همچنین وضوح تصویر 1080p به نسخه بازسازی شده اضافه شده و قطعا دلیلی نداشت که با همون رزولوشن HD به بازی بپردازیم.هه شاید همینو کم داشتیم...! از این بحث که بگذریم میرسیم به تخریب پذیری محیط به خصوص ساختمون های بازی.وقتی میاین با یه سلاح قوی یک سازه رو روی کره خاکی مریخ بریزید با تخریب پذیری عجیب و عالی روبرو میشید! انگار تنها چیزی که این بازی از نسل هشتم به ارث برده همینه و حس و حال خفنی بهتون دست میده از این حرکتتون.این واقعا مهمه و بگم شاید با خوندن این واقعه فکر کنید چیز مهمی نیست ولی اگه توی بازی تجربش کنید میبینید که چه حالی میده و کل انرژیتونو برای ادامه دادن بازی حفظ میکنه.گرافیک فنی انفجار ها به خصوص انفجار نارنجک ها هم بی نقص کار شده.مثل اینکه بازهم باید از کلمه قابل قبول استفاده کنم! محیط بازی هم تنوعشون قابل قبوله اما از اون چیزی که از یک بازی بازسازی شده سال 2018 باید انتظار داشته باشیم، خیلی دوره.معمولی و ساده با چندتا شن و ماسه که تنوع کمشون وقتی سوار ماشین و گشت و گذار هستید بیشتر دیده میشه.شاید بگید که اقا این بازی برای اوایل نسل قبله و چطور میتونه گرافیکی باشه و همچنین چون توی مریخ هست جز شن و ماسه چیز دیگهای نیست.خب من از این پرانتز میگیرم و یه فلش بکی میرم سمت Assassin's creed Origins.درسته که Origins هم جاهای متنوع زیادی داشت اما یه نگاه به گرافیک تکسچرهای همون شن و ماسه بعلاوه نور پردازی بازی بندازید....حالا بیایم داخل پرانتز و مقایسه کنیم.بهرحال فرق زیادی هست بین Ubisoft و THQ و همچنین سری AC با سری مظلوم Red Faction...در نهایت هم تنها چیزی که مسیر لذت بردن از بازی رو سد میکنه؛ همین گرافیک بازیه.تنها دلیل بازسازی همین پیشرفت گرافیکی هست.که متاسفانه THQ Nordic عزیز نهایت زشتی و قدیمی بودن گرافیک بازیهای قدیمی رو در قالبی حتی بدتر از اون بازیها به رخ کشید و چیزی جز نفرین و لعنت به همراه نداشته...
- ۱۰ ۱۲
- ۰ نظر