جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

بهترین بازی های موبایل

گیم نت، باری آنلاین، ps

بهترین بازی های موبایل

۸۴۴ بازديد
با افزایش سطح دسترسی مردم به گوشی‌های هوشمند، طیف علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل نیز افزایش پیدا کرده است و به همین جهت در سه‌چهار سال گذشته ساخت و عرضه بازی برای سیستم‌ عامل‌های موبایل چندین برابر شده است. در بین این همه بازی منتشر شده برای موبایل، امروز قصد داریم بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

سری بازی Rayman

سری بازی Rayman اولین مجموعه از بهترین بازی‌های ماجراجویی موبایل است. این سری بازی که تا کنون سه نسخه برای آن منتشر شده است، ارائه دهنده سبک پلتفرمر با چاشنی سرعت بر روی موبایل هستند. اولین نسخه Rayman برای موبایل با نام Jungle Run توسط توسعه‌دهنده Pastagames برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شد. پس از موفقیت بازی که از روی نسخه Origins این مجموعه الهام گرفته شده بود، نسخه بعدی با نام Rayman: Fiesta Run منتشر شد. آخرین نسخه این سری بازی بر روی موبایل هم Rayman Adventures نام دارد که به‌صورت مرتب بروزرسانی دریافت می‌کند. ناشر هر سه بازی منتشر شده بر روی موبایل Ubisoft بود. همچنین علاوه بر سه نسخه اصلی که برای موبایل طراحی شده بود، در سال گذشته، به‌مناسبت بیستمین سالگرد انتشار بازی، نسخه اولیه آن یعنی Rayman 1995 بر روی موبایل عرضه شد. تجربه بازی‌های Rayman بر روی موبایل بسیار هیجان‌انگیز بوده و قطعا از تجربه آن ناامید نخواهید شد.

سری بازی The Walking Dead و Batman

حتما با دیدن نام سری The Walking Dead در کنار Batman تعجب کرده‌اید اما این دو بازی بر روی موبایل ارتباطی با یک دیگر دارند که تصمیم گرفته‌شد در یک جایگاه قرار بگیرند. این دو سری بازی توسط توسعه‌دهنده Telltale Games ساخته شده که از المان‌های مشابهی برای آن‌ها استفاده کرده است. در ابتدا این توسعه‌دهنده سری The Walking Dead را به موبایل آورد. بازی با نام Walking Dead: The Game به‌صورت رایگان برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شد که شامل فصل اول بازی بود. بعد از آن به مرور ۴ فصل دیگر به بازی اضافه شدند که باید هر کدام را با قیمت ۵ دلار خریداری می‌کردید. این سری بازی بر روی موبایل یکی از با کیفیت‌ترین – از همه لحاظ – بازی‌های ماجراجویی است و پس از عنوان اصلی، دو نسخه فرعی دیگر با نام‌های Michonne و A New Frontier عرضه شدند. هر کدام از دو نسخه فرعی هم شامل ۵ قسمت هستند که تنها قسمت اول با دانلود بازی به‌صورت رایگان در دسترس است و برای تجربه کامل باید از طریق پرداخت دورن‌برنامه‌ای سایر قسمت‌ها را خریداری کنید. Batman هم بر روی موبایل وضعیت مشابهی دارد. این بازی اکشن ماجراجویی بر روی موبایل ابتدا با عنوان Batman – The Telltale Series منتشر شد که شامل ۵ قسمت داستانی برای بازی بود. پس از آن هم نسخه جدید بتمن در سال ۲۰۱۷ علاوه بر کنسول‌ها با نام Batman: The Enemy Within برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شد. این نسخه هم مشابه بازی قبل منتشر شد. یعنی قسمت اول رایگان بود اما برای تجربه ۴ قسمت دیگر باید هزینه می‌کردید. این دو سری بازی که توسط Telltale Games توسعه داده شده‌اند را می‌توان به‌عنوان با کیفیت‌ترین عناوین ماجراجویی موبایل به‌حساب آورد.

سری بازی Badland

Badland یکی از سری بازی‌های موفق سبک ماجراجویی بر روی موبایل است. نسخه اول این بازی دو بعدی که در آن باید کنترل شخصیتی به‌نام Clone را برعهده بگیرید، برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط توسعه دهنده Frogmind منتشر شد. این بازی که جز بهترین‌های آن سال موبایل بود، یک سال بعد برای کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوتر شخصی منتشر شد. نسخه دوم Badland که علاوه بر فرم پلتفرمری خود، پازل‌های بیشتری داشت، در سال ۲۰۱۵ ابتدا برای آی‌او‌اس و سال بعد از آن برای اندروید منتشر شد.

Limbo / Inside

بازی Limbo که یکی از بهترین بازی‌های این سبک به‌حساب می‌آید، پس از عرضه به دلیل ساده بودن نحوه کنترل آن برای سیستم‌ عامل‌های موبایل نیز عرضه شد. سازنده بازی یعنی Playdead این بازی ماجراجویی و فکری را به‌صورت کامل در سال ۲۰۱۳ برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر کرد. ۶ سال پس از عرضه Limbo، این استودیو مستقل عنوان دیگری را با نام Inside عرضه کرد که در سال ۲۰۱۶ جز بهترین‌های سال بود. این بازی فوق‌العاده با داستان‌سرایی، موسیقی جذاب و پازل‌های هوشمندانه سال گذشته برای آی‌او‌اس منتشر شد. ساده بودن نحوه کنترل و هدایت شخصیت در این دو بازی باعث شده که اجرا آنها بر روی موبایل آسان باشد. هر دو این عناوین بر روی موبایل یک تجربه بی‌نظیر هستند و حتما توصیه می‌کنم که جهت از دست ندادن جزییات صداگذاری و موسیقی آنها، حتما Limbo و Inside را با هدفون تجربه کنید. Limbo با قیمت ۴ دلار منتشر شده اما Inside به‌صورت رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای (۷ دلار برای باز کردن همه مراحل بازی) در دسترس است.

Machinarium

یکی دیگر از بازی‌های سبک ماجراجویی‌معمایی که بر روی موبایل می‌توانید آن را تجربه کنید، Machinarium نام دارد. این بازی که توسط توسعه‌دهنده Amanita Design در سال ۲۰۰۹ برای کامپیوتر شخصی منتشر شده بود، دو سال پس از عرضه، برای آی‌اواس و یک سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۲ برای سیستم عامل اندروید نیز منتشر شد. در این بازی سبک اشاره و کلیک، باید نقش رباتی به نام جوزف را بر عهده بگیرید و وارد دنیای آن شوید. این بازی هم‌اکنون برای اندروید و آی‌اوس با قیمت ۴٫۹۹ دلار در دسترس است. لازم به‌ذکر است که اگر علاقه‌مند به این سبک از بازی هستید توصیه می‌کنم سایر بازی‌های مشابه مانند سری Botanicula، Samorost و Leo’s Fortune را بر روی موبایل تجربه کنید.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.